joi, 19 august 2010

Placerea...

"Cand cauti placerea, aminteste-ti ca aceasta e insotita de regrete si suferinta. In fundul cupei placerilor gasesti oboseala si supararea, iar baza supararii e formata din voluptatile placerii."- Leonardo da Vinci
Nu am scris la intamplare acest citat , l-am scris pentru ca am observat ca este foarte adevarat , daca o sa incercati sa cautati un pic mai profund in sentimentele voastre veti observa ca exista posibilitatea ca si unii dintre voi sa va puteti mula pe acest citat a lui Leonardo da Vinci.
Probabil , daca am face in fiecare zi cate o introspectie am observa ca multe lucruri pe care ni le amintim pur si simplu din intamplare o sa se potriveasca cu situatia pe care o traversam la un moment dat.
O definitie exacta a placerii: stare fundamentala afectiva determinata de satisfacerea unor tendinte ; a unor cerinte vitale; sentimente , senzatia de bucurie sau multumire....
In sens larg oare cum am putea definii placerea , fara insa a face o comparatie intre placere si fericire....credeti ca se poate?
Insa in antichitate , ideea ca fericirea e placere a fost sustinuta de cirenaici si epicurei, tot in antichitate se spunea ca placerile sensibile erau cele mai intense si ca ele ar fi producatoare de fericire....

....Placerea....este cel mai raspandit criteriu pe care avem tendinta sa il comparam cu fericirea , confundand fericirea cu un singur element al ei...(am scris tot aici pe blog un articol despre nefericire). Optimismul care deduce fericirea din placere e cunoscut sub numele de eudemonism. Aceasta conceptie face din placere scopul vietii.
Inteligenta umana e un bun,dar ea nu da fericire sau placere, ci arata numai o cale pe care se poate ajunge la fericire respectiv placere impreuna cu alte fenomene psiho-sociale.
... Ma gandesc oare putem spune ca o persoana care simte placere este in acelas timp si fericita???Din punctul meu de vedere e putin cam mult sa spunem ca o persoana care simte placere ptr "X" lucru sau pentru persoana "y" este in acelas timp si fericita.... Placrea poate fi cum spuneam cateva randuri mai sus si o simpla stare de multumire... dar aceeas simpla stare de multumire nu sunt de acord sa o includ in categoria fericirii....
Probabil se intampla sa vi se spuna "mi-a facut placere sa te vad"... care este prima voastra reactie "si mie mi-a facut placere sa te vad"... dar totusi pentru ca aceasta placere sa se formeze, sa prinda contur, cum vreti voi sa ii spuneti... trebuie sa existe un motiv nu?....dar probabil la fel se intampla sa va raspunda persoana respectiva in felul urmator "pur si simplu mi-a facut sau imi face placere, fara un motiv anume"....
Mie mi se intampla destul de frecvent sa ma intreb oare de ce i-a facut placere sau cum poate sa iti faca placere ceva si sa nu ai un motiv ptr aceasta placere...Astazi , am observat ca am o gandire critica bine conturata:)
In concluzie... spuneti-mi si voi ce credeti ca este placerea, de ce ne face placere ceva ce la un moment data ne poate dezamagii???...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu