luni, 23 mai 2011

SINDROMUL DOWN - Exista un drum catre o viata normala!

Sindromul Down sau Trisomia 21 este o afectiune genetica cromozomiala care afecteaza 1/500 de nasteri. Adesea aceste persoane sunt percepute dintr-o perspectiva foarte sumbra si trista si multe femei aleg sa intrerupa o sarcina care are probabilitate mare de sindrom Down. Dar exista si o alta perspectiva care ne arata cum copii si persoanele cu Sindrom Down sunt minunate. Ei sunt adesea mai veseli si mai fericiti decat alte persoane, si, prin dezvoltarea abilitatilor lor pot fi apreciati si integrati. Te invitam sa ni te alaturi in incercarea noastra de a oferi sprijin acestor persoane si de a creste gradul de informare in favoarea acestor persoane extraordinare.

  1. Sa oprim stigmatizarea acestor copii si a parintilor!
  2. Sa ii ajutam sa se integreze pentru ca merita si pot!
  3. Sa depasim prejudecatile!
  4. www.sindromdown.ro

4 comentarii:

  1. alexandra, profesia ta, si poate si a mea, ne-a adus cumva impreuna, pentru o cauza pe cat de nobila, pe atat de grea, dureroasa. cu totii, cei in cauza, ne dorim in adancul sufletului sa parcurgem acest drum catre o viata normala.insa, nu indraznim sa iesim din anonimat, sa iesim din intuneric, sa iesim in fata, la lumina, si sa ne expunem problemele reale, din realitatea anului 2011.suntem prea obositi unii dintre noi, si sa mai speram macar intr-o zi de maine mai buna.sistemul bolnav si prost instrumentat ne-a ingenuncheat.frustrarea si repetatele demersuri fara sort de izbanda, ne-au incetinit din zbor. in unele cazuri, ne-au frant aripile cu totul.lipsa de informare a oamenilor poate distruge o viata de om.haide, ajuta-ma sa ii desmeticim pe cei in cauza, sa isi cunoasca drepturile si sa si le exercite asa cum merita!sa facem cunoscute drepturile si posibilitatile de recuperare, terapii, tratamente reale.ajuta-ma sa ne facem auziti! sa iesim din anonimat!
    iti multumesc frumos!
    te imbratisez, iuliana.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sper din suflet draga mea, cu intarziere sa fi observat ca am incercat si incerc acest lucru de fiecare data cand am ocazia. Ti-am mai spus si iti repet si aici, ptr mine copilasi si persoanele cu probleme,. indiferent de probleme , trebuie vazuti dincolo de aparente.
    Incerc prin tot ceea ce fac, sa fac un pas si catre ei, pentru ca printe acesti oameni deosebiti ma aflu si eu :)
    Te imbratisez cu mare drag!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. am observat, dragul meu psiholog, daruirea, implicarea si profesionalismul ce le-ai scos la bataie pentru ca astfel de aparente sa fie ingenuncheate definitiv :) ma inclin in fata unui asemena caracter nobil, frumos si puternic!si sunt extrem de recunoscatoare, binecuvantata si norocoasa ca destinul mi-a scos in cale un astfel de om deosebit, precum esti tu, alexandra! iti multumesc ca m-ai lasat sa intru in viata si inima ta, suflet gingas :) loialitatea si sustinerea, suportul si prietenia-mi neclintita iti vor sta precum stalpul cel mai rezistent, alaturea, in orice vei dori sa realizezi, eu aproape iti voi fi de acum :)
    este disperata nevoie de profesionisti ca tine, ca voi, cei de la medias-sibiu ! doamne ajuta, sa fie inceputul unui drum pavazat cu dale sclipitoare, care sa lumineze intunericul aparent din drumul acestor copii speciali, catre o viata normala!

    RăspundețiȘtergere