FaceSay, le faciliteaza copiilor cu tulburari din spectrul autist recunoasterea expresiilor faciale si a emotiilor. TSA (tulburarea de spectru autist) presupune o serie de tulburari cum ar fi autismul, sindromul Asperger si alte tulburari pervazive de dezvoltare. Copiii cu TSA adesea evita contactul vizual, fiindu-le deci dificil sa recunoasca si sa inteleaga emotiile altora si, de asemenea, sa-si aduca aminte anumite expresii faciale. “Programul consta in jocuri interactive care permit copiilor cu TSA sa exerseze pe un avatar recunoasterea expresiilor faciale”, spune Maria Hopkins, doctor si asistent universitar in psihologie, la UAB College of Art and Sciences. Tot ea mai mentioneaza ca “Exercitiile incurajeaza copiii sa se concentreze pe jumatatea superioara a fetei unei persoane, unde comunicarea non-verbala si emotiile sunt exprimate cu ajutorul ochilor”. Pentru acest studiu, Hopkins si profesorul doctor in psihologie, Fred Biasini, au testat 25 de copii cu autism si 24 de copii cu sindrom Asperger, adica, 44 de baieti si cinci fete, cu varste cuprinse intre 6 si 15 ani. Acestia au participat la trei jocuri interactive FaceSay, in medie 20 de minute per sesiune, de doua ori pe saptamana, timp de sase saptamani. Potrivit lui Biasini, “Rezultatele arata ca exercitiile prin acest soft au un impact pozitiv”. O mamica a unui copil autist, participant la studiu, a declarat ca fiul ei poate sa recunoasca emotia de fericire sau suparare, si sa inteleaga si sentimente mai complexe, ca atunci cand ea este ingrijorata sau confuza. Rezultatele echipei UAB au aratat ca participantii cu sindrom Asperger, spre deosebire de cei cu autism, si-au imbunatatit mai mult abilitatea de a citi expresii faciale. De asemenea, echipa a verificat si daca copiii au inteles sau nu conceptele din spatele expresiilor faciale; atat grupul autistilor cat si cel cu sindrom Asperger si-au imbunatatit semnificativ abilitatea de a recunoaste emotiile. Dupa cum a declarat Hopkins, “Copiii care au lucrat cu acest program au demonstrat imbunatatiri in interactiunile lor cu alti copii, la locul de joaca: au folosit mai mult contactul vizual si au urmarit privirea partenerului de joaca”.
Surse Web: sciencenews
Eu acest articol l-am gasit astazi, cautand altceva pe "minunata" cale de comunicare - internet ... insa fara sa stiu de acest joc , acum un an si doua luni cand am inceput sa lucrez cu copii cu Sindrom Asperger , am inventat un "joc", numit vocabularul emotiilor si anume : am luat de pe internet imagini cu expresii faciale exprimand o anumita emotie, le-am cartonat si pe urma a trebuit ca persoana sa recunoasca imaginea si sa o asemene cu o situatie pe care a intalnit-o in viata . Dupa ce au fost recunoscute toate emotiile si asemanate cu o intamplare/ situatie din viata persoanei s-a facut un tablou al emotiilor traite. In alta zi folosindu-ma de aceleasi cartoane , am folosit faina, apa, si culori tempera pentru a face aluat din care au luat forma alte emotii si alte situatii de viata. Ambele jocuri au fost folosite in vederea dezvoltarii cognitive si comportamentale ale copilului dar si a dezoltarii motricitatii fine si grosiere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu