joi, 3 februarie 2011

Scrie, ca sa spui...

"Daca inconstientul ne mascheza propriile emotii, el ne indeamna si sa ne inselam in ceea ce priveste interlocutorii".
Atunci cand un dialog se dovedeste imposibil din cauza prea multor emotii sau pentru ca persoana caruia vrem sa ne adresam se sustrage putem scrie o scrisoare.
Numerosi terapeuti au facut din asta chiar un veritabil instrument terapeutic, precum psihoterapeuta americana Suzan Forward "o confruntare executata prin scrisori da exact acelasi rezultat ca si cand ar fi fost facuta prin viu grai".
Chiar daca este orala sau scrisa ea incepe cu aceste cuvinte: " As vrea sa va spun lucruri pe care nu vi le-am zis pana acum" si sa cuprinda patru puncte principale:
  • iata ce mi-ai facut
  • iata ce am dovedit
  • iata ce efect a produs asta supra vietii mele
  • iata ceea ce astept in prezent.
Conform psihoterapeutei "acestea contituie o baza solida bine centrata asupra esentialului pentru orice confruntare". Ea permite evitarea unui dialog ineficace , in care totul este prezentat la gramada. Adica prost.

Am vrut sa postez acest articol pe care l-am preluat din revista "Psychologies", deoarece acum ceva timp am sugerat unui cuplu sa faca ceva asemanator, fara sa stiu de existenta acestui articol in aceasta revista .
Trebuie sa stiti ca acest mod de exprimare (de comunicare) functioneaza in special la cuplurile  care nu stiu sa foloseasca comunicarea in favoarea lor, sau o folosesc intr-un mod gresit.





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu