miercuri, 2 decembrie 2020

"Acel ceva" pe care toți îl avem și trebuie să trăim cu el☘"Acel ceva" pentru mine e dizabilitatea mea

”Singura dizabilitate reală a omului nu vine cu limita de vârstă, nici cu boala, nici cu o oarecare formă de invaliditate. Singura dizabilitate reală a omului este: incapabilitatea de a simţi iubire pentru alţii.”Corina Abdulahm- Negura


O persoana cu dizabilități este o persoană ca toate celelalte persoane care sunt in jurul tău. Poate se deosebeste de tine, cel care citesti aceste randuri prin faptul ca are o deficiență fizică,emotionala sau psihica, însă la fel ca si tine este empatica, iubitoare, isi doreste sa creeze relatii de prietenie, isi doreste sa fie ascultata . O persoana cu dizabilitati nu o sa isi doreasca niciodata sa fie privita cu mila, teama, respingere , pentru ca dizabilitatea nu este o alegere, dar modul in care tu o sa privesti persoana cu dizabilitati , modul in care te vei raporta la ea este o alegere.

Pe viitor cand o sa intalnesti o persoana cu dizabilitati , incearca sa ii oferi acelasi zambet, aceeasi privire pe care o oferi prietenului tau care nu are o dizabilitate si cu care preferi sa iti petreci timpul.

Persoanele cu dizabilitati sunt persoane puternice, ambitioase, luptatoare si care accepta ceea le-a fost dat sa experimenteze in aceasta viata , pentru ca stiu sigur, ca  rolul lor pe acest Pamant este acela de a fi  o lectie pentru cei care o privesc sau care ii sunt alaturi.

A avea o dizabilitate inseamna de cele mai multe ori o viata plina de provocari si as putea sa exemplific (sa urci scarile singur, sa reusesti sa te faci inteles din punct de vedere verbal de ceilalti, sa reusesti sa auzi ceea ce alti vor sa iti spuna, sa reusesti sa iti faci cumparaturile singur, sa reusesti sa ai o cariera) si exemplele ar putea continua.

Astazi pot sa fiu eu persoana care are o dizabilitate, dar maine poate vei fi tu, astfel ca incearca sa iti exersezi bunatatea, empatia, intelegerea, toleranta si iubirea la fiecare pas pe care il faci. Ceea ce oferi este ceea ce vei primii.


O sa scriu cateva randuri despre copiii minunati cu care eu lucrez, sunt copiii care sunt purtatori de praf magic pe oriunde pasesc, sunt copiii cu dizabilitati , care stiu sa ofere un zambet sincer, care stiu sa lupte si pentru care imposibilul zilnic devine posibil putin cate putin. Copiii care astazi sunt cu o dizabilitate , dar peste ani vor fi acei copiii care o sa continuue sa aminteasca celor din jurul lor ca dizabilitatea nu i-a impedicat sa creasca si sa se dezvolte frumos.  

De multe ori ma gandesc ca dizabilitatea mea, mi-a ales cariera si ca am zilnic posibilitatea sa arat parintiilor care se intreaba ”de ce al meu copil?”, ca  a avea o dizabilitate nu inseamna ca nu poti sa razbati si ca nu poti sa iti implineste vise si dorinte .

Am scris aceste randuri din postura unei persoane cu dizabilitati, dar si a psihologului  , care si-a pictat  un drum frumos in viata, fiindu-i alaturi oameni deosebiti, care continuua sa imi fie alaturi pentru a reusii in continuare sa transform zi de zi dizabilitatea mea in atuu-ul meu.

Alege sa fii bun, darnic, iubitor , intelept si empatic. Poate nu o sa iti reuseasca mereu, dar vei zambii mereu cand vei realiza ca fiecare incercare a fost un pas in fata atat pentru tine cat si pentru persoana cu dizabilitati.


Cu drag,

Psiholog, Alexandra Ababi💕

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu